۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

ده ها ایرانی خواستار آزادی فریبرز رئیس دانا شدند

بیش از چهل نفر از دانشگاهیان ، روزنامه نگاران و فعالان مدنی در خارج از ایران با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از بازداشت فریبرز رییس دانا اقتصاد دان خواستار آزادی او شده اند.

این بیانیه درحالی منتشر شده است که آقای رییس دانا از دوشنبه گذشته با قطعی شدن محکومیتش برای گذراندن دوران حبس یکساله در منزل خود بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است.

آقای رییس دانا اولین بار در آذر ماه سال ۱۳۸۹ به فاصله کوتاهی پس از انتقاد از آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در یکی از برنامه های زنده تلویزیون فارسی بی بی سی بازداشت شد.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایرن ، فریبرز رییس دانا خرداد ماه سال ۱۳۹۰ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام آنچه که تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در کانون نویسندگان، امضای برخی بیانیه‌های سیاسی و همچنین مصاحبه‌های انتقادی با رسانه‌های خارج از ایران درباره عملکرد دولت عنوان شده بود به یک سال زندان تعزیری محکوم شد.

امضا کنندگان این نامه از آقای رییس دانا با عنوان اقتصاد دانی نام برده اند که همواره سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت را در ایران به نقد کشیده است و به گفته آن ها نتایج مصیبت بار چنین تدابیر و عملکردهایی را برای طبقات محروم جامعه بر ملا کرده است.

امضا کنندگان این بیانیه که در میان آن های چهره هایی چون منصور فرهنگ،داریوش آشوری، سعید پیوندی، مهرانگیز کار، مرزاد بروجردی،سهراب بهداد، نیره توحیدی و رضا علامه زاده حضور دارند، خاطرنشان کرده اند که دولت جمهوری اسلامی در برابر بحران روز افزون اقتصادی و سیاسی کشور و در اجرای سیاست بحث انگیز حذف یارانه ها و اصلاحیه قانون کار تلاش می کند تا منتقدانی همچون دکتر رییس دانا را خاموش کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر