۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

دولت جمهوری اسلامی به «زورگیری» از مردم ایران متهم شد

دستگیری ٥٨ نفر- بگفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ «اراذل و اوباش و زورگیران»- در شهر ری. ٢بهمن/٢١ ژانویه ٢٠١٣
امروز حسین ساجدی‌نیا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در حاشیه اجرای طرح مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت در سطح شهر تهران، در شهر ری از دستگیری 58 نفر که وی آنها را «اراذل و اوباش و زورگیران» نامیده، خبر داد.
این در حالی است که صبح دیروز یکشنبه، حکم اعدام دو جوانی که اتهامشان «زورگیری» بود، در پارک هنرمندان تهران و در ملاءعام اجرا شد.
انتشار فیلم زورگیری این دو نفر که با یک دوربین مداربسته ثبت شده بود بازتاب گسترده ای در ایران داشت.
امروز غلامحسین محسنی اژه ای- سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری خود در واکنش به انتقاداتی مبنی بر تصمیم‌گیری عجولانه درباره این جوانان و همچنین تأثیر انتشار فیلم مربوط به آنها در این پرونده، گفت: «اینطور نیست که به دلیل پخش تصاویر در رسانه‌ها این پرونده رسیدگی و پیگیری شده است.»
وی با اعلام این خبر که اخیرا اعدامهای مشابهی در مشهد، شهرکرد، پاکدشت و حتی تهران انجام شده، مدعی شد که در این پرونده «همه مواردی که باید رعایت می‌شده با کمال احتیاط رعایت شده است.»
این در حالی است که صادق لاریجانی،- رئیس قوه قضائیه ایران، قبل از این که حکمی برای این دو جوان صادر شود، مجازات به کارگیری سلاح سرد یا گرم را یکسان خواند و گفت که «زورگیری» حکم محاربه و مجازات آن اعدام است.
این نوع برخورد تند قوه قضاییه فقط مورد اعتراض منتقدان جمهوری اسلامی واقع نشده، بلکه برخی از محافظه کاران نیز به آن اعتراض کرده اند. وب‌سایت محافظه‌کار "الف"، نزدیک به احمد توکلی- یکی از منتقدان محمود احمدی نژاد در مجلس، در واکنش به اعدام این دو جوان نوشت که عامل اقدام این دو جوان و دیگر کسانی که دست به سرقت می زنند، فقر و بیکاری است.
این سایت، دولت ایران را به گسترش فقر و بیکاری متهم کرده و نوشته که «ایجاد عمدی تورم، افزایش قیمت مواد غذایی که دسترسی به آن‌ها حق حیاتی هر انسان است، زورگیری نیست؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر