۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

معاون دبیرکل خانه کارگر در تجمع روز کارگر: کارگران بی کار و به عزت شده اند

 پس از آنکه دولت ایران به کارگران اجازه نداد که در روز جهانی کارگر به راهپیمایی دست بزنند، کارگران ناچار شدند که نشست سالانه خود را در سالن سربسته ورزشگاه معتمدی برگزار کنند. این پنجمین سال متوالی است که دولت به کارگران اجازه نمی دهد در روز جهانی کارگر، تظاهرات خیابانی کنند.
وزارت کشور، پیشتر مدعی شده بود که کارگران هیچ درخواستی برای برگزاری راهپیمایی به آن وزارتخانه ارائه نکرده اند، ولی خبرگزاری کار ایران "ایلنا"، با انتشار تصویر برگه درخواست خانه کارگر، دروغ بودن ادعای وزیر کشور را اثبات کرد.
اما در جریان مراسم امروز، دبیرکل خانه کارگر، آقای علیرضا محجوب بار دیگر تأکید کرد که واردات کالاهای خارجی، هزاران کارگر ایرانی را بیکار کرده است. آقای محجوب پیشتر نیز در مصاحبه با روزنامه "ابتکار"، گفته بود که "بنیاد اقتصاد ایران بر آب است". معاون دبیرکل خانه کارگر، آقای حسین صادقی نیز با انتقاد از اینکه دولت به کارگران اجازه تظاهرات نداده است، گفت: «هم اکنون شاهد بیکاری وبی عزتی کارگران در ایران هستیم».
همزمان، انتشار گزارش های متعدد از وضعیت معیشتی وخیم کارگران در رسانه های ایرانی همچنان ادامه دارد. روزنامه "مردمسالاری" در سرمقاله امروز خود نوشت: «معیشت کارگران به اندازه ای پایین است که برای تحصیل فرزندان و تفریح خانواده هایشان با چالش روبرو هستند».
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم نیز با تأکید بر نبود امنیت شغلی برای کارگران، گفت که 80 درصد نیروی کار جامعه (یعنی همه کارگران)، حتی امیدی به اینکه در آخر برج حقوق خود را دریافت کنند، ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر