۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

ارزیابی آسوشیتدپرس: دست بالای مخالفان احمدی نژاد در انتخابات دیروز مجلس

یک روز پس از برگزاری دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور ایران ظهر امروز از پایان شمارش آراء در تهران نیز خبر داد. از حدود نیمه شب گذشته نیز شمارش آراء در تمامی شهرهای دیگری که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده بود، پایان گرفت.
در این میان، خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در تفسیری نوشت: نتایج اعلام شده انتخابات دیروز مجلس ایران، نشانگر عقب نشینی و شکست دیگری برای احمدی نژاد است. این خبرگزاری افزود: «محافظه کاران مخالف احمدی نژاد اکنون دست بالاتری در رتق و فتق امور دارند و این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی همچنان می کوشد تا با اعلام مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، آن را نشانه ای از پیروی جامعه ایران از جمهوری اسلامی اعلام دارد».
"آسوشیتدپرس" نوشت: احمدی نژاد که در زمینه سیاست داخلی همراه و متحد محافظه کاران جمهوری اسلامی است، کوشیده است تا صحنه بازی در سیاست داخلی را به سود خود ترسیم کند و این ها در حالی است که حرف آخر را در همه زمینه ها، آیت الله خامنه ای، رهبر رژیم می زند. این خبرگزاری افزود: «در دور اول انتخابات مجلس، رقبا و مخالفان احمدی نژاد در درون جمهوری اسلامی، اکثر کرسی های پارلمان را به دست آوردند و اکنون نیز چنین به نظر می رسد که چه در تهران و چه در شهرستان ها، در دور دوم انتخابات دست بالا را یافته اند».
در گزارش های رسانه های ایرانی در ساعات بعد از ظهر امروز آمده است که آقای علی مطهری، از مخالفان سرسخت احمدی نژاد در انتخابات دیروز به جایگاه سوم رسیده و آقای احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش ها در دوره کنونی مجلس، نیز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. آقای علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر نیز که از منتقدان سرسخت دولت است، در جایگاه 24 از میان 25 کرسی تهران نشسته است.
آقای محمدرضا باهنر، نایب رییس دوره کنونی مجلس، امروز گفت که مجلس بعدی هرگز تابع دولت نخواهد بود. از عمر مجلس کنونی هنوز یک ماه و اندی دیگر باقی است. در مجلس بعدی بیشترین نگاه ها متوجه رقابت میان آقای حداد عادل با آقای علی لاریجانی بر سر کرسی ریاست مجلس است و همه شواهد نشان می دهد که آقای حداد، پدر عروس آیت الله خامنه ای، با چراغ سبز رهبری، نسبت به موقعیت خود اطمینان زیادی نشان می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر