۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۴, یکشنبه

نامه شیرین عبادی به کمیسر حقوق بشر: "نرگس محمدی را به خاطر خروج شوهرش از ایران گروگان گرفته اند"

خانم شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، در نامه ای خطاب به بانو ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار اقدام فوری این نهاد حقوق بشر بین الملل به منظور رهایی خانم نرگس محمدی از بند جمهوری اسلامی شد.
خانم شیرین عبادی در این نامه نوشت که نرگس محمدی از پرآوازه ترین زندانیان سیاسی ایران به شمار می رود و به گونه ای که روند مبارزات سیاسی و اجتماعی او در سال های اخیر و پیش از آغاز آخرین دور زندان وی، نماد و سمبلی از مبارزه و مقاومت برای دیگر ایرانیان دگراندیش بوده است.
خانم شیرین عبادی در نامه خود با اشاره به خروج آقای تقی رحمانی همسر خانم محمدی از کشور که دو ماه پیش صورت گرفت، نوشت: «به نظر می رسد دستگیری نرگس محمدی و انتقال او به زندان انفرادی در قبال خروج همسرش از کشور صورت گرفته است و در واقع نرگس را به گروگان گرفته اند».
در هفته ها و ماه های اخیر، حملات تبلیغاتی و روند بگیر و ببند علیه رهروان راه خانم شیرین عبادی در درون ایران رو به گسترش نهاده و هراز چندی این یا آن همرزم این برنده جایزه صلح نوبل مورد آزار قرار می گیرد و یا راهی زندان می شود. اقدام های ماه های اخیر شیرین عبادی در رساندن صدای اعتراض ملت ایران علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران، یکی از مؤثرترین روش ها و سیاست های مقابله با جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی بوده است، و این در حالی است که رژیم حاکم بر تهران آشکارا هراس خود را از روش مبارزات سیاسی خانم شیرین عبادی بیان می کند.
حضور گاه به گاه ولی منظم خانم شیرین عبادی در نهادهای اصلی بین المللی حقوق بشر و سخنرانی ها و اظهارات بی پرده و مستقیم او علیه یکه تازی های رژیم حاکم بر ایران، دور تازه ای از مبارزات ضد استبدادی را در خارج از کشور پدید آورده که خود با نگرانی و هراس روز افزون سران جمهوری اسلامی روبرو شده است. این روش مبارزاتی خانم شیرین عبادی همسو با گسترش آگاهی های افکار عمومی جهان از روند گسترش نقض حقوق بشر در ایران صورت می گیرد.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر