۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

می خواهند با دادن پول خانواده دخترکان کشته شده را ساکت کنند

 یک هفته پس از حادثه کشته شدن 26 دختر بچه مدرسه ای که به زور نهادهای نظامی ایران به جبهه های پیشین جنگ ایران و عراق برده شده بودند، در حالی که شهر بروجن در استان چهارمحال وبختیاری همچنان عزادار این فاجعه است، مسئولان نهادهای نظامی با تند کردن لحن خود علیه خانواده های قربانیان، از آنها خواستند با گرفتن مبلغی پول، دیگر سکوت کنند.
سپاهی حسین ممتحن فرمانده بسیج دانش آموزی امروز گفت سپاه تهرانف مقادیری پولِ به توصیف وی "قابل توجه" به حساب سپاه چهار محال و بختیاری ریخته تا به خانواده های کشته شدگان داده شود. سپاهی ممتحن گفت از روزی که 26 دانش آموز کشته شده اند، در حوادث دیگر جاده ای نیز 47 تن دیگر هم کشته شده اند اما عواملی تنها با غرض ورزی کاروان های "راهیان نور" را هدف قرار می دهند.
خانواده های دانش آموزان ایران نگران هستند که اردوهای "راهیان نور" به "راهیان گور" برای عزیزانشان مبدل شود. بستگان این نوجوانان می گویند فرزندانشان برای گرفتن نمره، محبور به مشارکت در این کاروان های به دور از استانداردها برای کاروانهای مدرسه ای می شوند.
در حالیکه مسئولان آموزش و پرورش بروجن در ده ها گزارش در روزهای اخیر گفته اند که اتوبوس حادثه مزبور به شدت نقص فنی داشته و مربیان و دانش آموزان از آغاز حرکت اتوبوس شدیداً نگران بوده اند، اما سپاهی حسن ممتحن امروز به خبرگزاری "مهر" گفت اتوبوس هیچ نقص فنی نداشت و سه مرجع آن را تأیید کرده بود. وی فاش کرد که اتوبوس وابسته به سپاه پاسداران چهار محال و بختیاری بوده است. این درحالی است که فرمانده پلیس راه ایران، سرهنگ مهماندار امروز در یک کنفرانس خبری در تهران گفت: اتوبوس دچار نقص فنی بسیار جدی بود و هم ترمز آن از بین رفته بود و از آغاز حرکت نبود ترمز و نیز نبود ترمز دستی احساس می شد.
امروز هنگامی که این فاجعه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد، سخنگوی کمیسیون گفت: "کاروان های راهیان نور با تمام توان ادامه خواهد یافت وما آنها را نور بصیرت می دانیم".  
همچنین هنگامی که از سخنگوی کمیسیون امنیت ملی پرسیده شد که آیا در نشست امروز فاجعه انفجار خمپاره در پارک شاهین ویلای کرج نیز بحث شده است، آقای نقوی، این سخنگو گفت: نمی دانم از چه  حرف می زنید و هیچ حضور ذهن ندارم.
دو روز پیش سه نوجوان فقیر و زحمتکش که نان خشک و ضایعات آهن جمع می کردند، با دیدن محموله ای در پارک منطقه شاهین ویلای کرج آن را بلند کردند. با انفجار محموله، دو تن از این نوجوانان فقیر در دم قطعه قطعه شدند و نوجوان سوم معلول گردید و در حال مرگ است. معلوم شد که محموله خمپاره از مانورهای سپاه پاسداران در این پارک عمومی در شهر کرج باقی مانده بود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز گفت از این حادثه خبر نداد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر