۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

برادر زندانی محکوم به اعدام: محاکمه "سعید"14 دقیقه طول کشید

سه گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران در روز شنبه گذشته 22 مهر ماه طی بیانیه ای خواستار لغو حکم اعدام " سعید صادقی" و 9 زندانی دیگر شدند.
آنان همچنین از حکومت ایران خواسته اند تا اجرای حکم اعدام در این کشوررا به طور کلی متوقف شود. "سعید صادقی" در ارتباط با اتهام های مربوط به قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده است.
اما دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، بر این باور است که او به طور عادلانه محاکمه نشده و تحت شکنجه قرار گرفته است.
براساس گزارش سازمان عفو بین الملل، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 344 نفر در ایران اعدام شده اند که 135 مورد از آن به طور رسمی اعلام نشده است.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه 24 مهرماه اعلام کرد: «دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی طبس از اجرای حکم اعدام چهارنفر قاچاقچی مواد مخدر در محل زندان این شهرستان خبر داد.»
"ولی صدیقی" برادر "سعید صدیقی" در گفت وگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه در خصوص آخرین وضعیت این زندانی محکوم به اعدام می گوید:« پس از پی گیری های متعدد مادرم امروز متوجه شدیم که سعید در اندرزگاه 7 زندان اوین است.»
او گفت:« تحت شکنجه از او اعتراف گرفتند، مادرم دراولین ملاقاتی که با او در کهریزک داشت، متوجه شد که دندان های او را شکستند و بازجو اعترافات را با خط خود نوشته و تحت فشار از "سعید" اثر انگشت گرفتند.»
ولی صدیقی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا جلوی اعدام را بگیرند و گفت:« من مدارکی مبنی براثبات بی گناهی برادرم دارم.»
او تاکید کرد: « برادرم قاچاقچی نبود و او سال ها در صنف ابزار فروش ها کار می کرد اما ورشکسته شد، حتی اتحادیه ابزار فروش ها از او حمایت کردند و نامه ای به آیت الله خامنه ای مبنی بر بی گناهی برادرم نوشتند. او 17 سال سابقه کاری و یازده سال بیمه کارگری دارد.اما قاضی پرونده قبول نکرد که هیچ یک از مدارک او را به پرونده اضافه کند.»
"صدیقی" با اشاره به این که دادگاه برادرش عادلانه نبود گفت:« زمان محاکمه او 14 دقیقه طول کشید و "سعید" را محکوم به اعدام کردند.»
او در ادامه گفت:« خانوده ما به همراه افرادی از همکاران "سعید" از صنف ابزار فروش ها هفته گذشته جلوی بیت رهبری تجمع کردند و خواستار لغو حکم اعدام وی شدیم. آنها همچنین جلوی دادگستری و قوه فضائیه هم تجمع کردیم، اما کسی تا کنون جوابی داده نشده.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر