۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

چهار نفر در تهران در ملاءعام اعدام شدند

چهار نفر به اتهام "تجاوز به عنف" صبح روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ در تهران اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين افراد در خيابان محلاتی و در ملاءعام اعدام شدند.
بر پايه اين گزارش "يکی از متهمان مرد جوانی است که سه سال قبل يک شب در حوالی ميدان آزادی يک دختر دانشجو را با تهديد چاقو وحشيانه مورد تجاوز قرار داده بود اما به دليل باقی ماندن تلفن همراهش در صحنه وقوع جرم مأموران پليس موفق شدند او را دستگير کنند."
در پرونده ديگر "فردی در تيرماه سال ۱۳۸۷ خود را به عنوان يکی از دوستان شوهر يک زن معرفی کرده و به بهانه دادن يک بسته از سوی شوهرش به او در خانه‌اش تجاوز کرده است."
خبرگزاری ايسنا نام اعدام‌شدگان را فرشيد ۲۱ ساله، محمد ۲۱ ساله، ايمان ۲۵ ساله و بهزاد ۳۵ ساله اعلام کرده است

همچنين در پرونده سوم "مرد جوانی در پوشش مسافربر اقدام به سوار کردن زنان جوان کرده و سپس با تغيير مسير در محلی خلوت به آن‌ها تجاوز کرده است. جبار سينگ يا همان احسان متهم چهارمی است که در سال ۱۳۸۵ پسر جوان ۱۷ ساله‌ای را مورد تجاوز قرار داده و از اشرار سابقه دار بوده است."
خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نام اعدام‌شدگان را "فرشيد ۲۱ ساله، محمد ۲۱ ساله، ايمان ۲۵ ساله و بهزاد ۳۵ ساله (معروف به جبارسينگ)" اعلام کرده است.
به گزارش ايسنا حدود سه هزار نفر شاهد احرای حکم اين چهار نفر بودند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، حکم اعدام اين چهار نفر با حضور فريدون اميرآبادی، سرپرست دادسرای عمومی جنايی تهران و سرهنگ عباس‌علی محمديان رييس پليس آگاهی تهران به اجرا درآمد.
ايران، آمريکا، چين و عربستان از جمله کشورهايی هستند که مجازات اعدام در آن‌ها هنوز انجام می‌شود.
سازمان عفو بين‌الملل در گزارش سالانه خود که هشتم فروردين‌ماه امسال منتشر شد اعلام کرد در سال ۲۰۱۱ دست‌کم ۳۶۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.
اين تعداد اعدام پس از چين بالاترين رقم اعدام در جهان است.
شمار بالای اعدام‌ها و اعمال اين مجازات در ايران همواره مورد اعتراض فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار می‌گيرد اما مقام‌های جمهوری اسلامی تعيين نوع مجازات برای متهمان را "مسأله داخلی" اين کشور اعلام می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر