۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

اعتصاب غذای پنج زندانی سیاسی در زندان اوین

پنج زندانی سیاسی در زندان اوین در اعتراض به انتقال خود به سلول انفرادی، دست به اعتصاب غذا زدند. بستگان این زندانیان می گویند که آنها روز دوشنبه گذشته در حالیکه مراسم سالگرد درگذشت هدی صابر در زندان برگزار می‌شد، مورد حمله نگهبانان زندان قرار گرفته اند.
یکی از این زندانیان فرشاد قربان‌پور، روزنامه‌نگار است که آذرماه سال گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت و روانه زندان اوین شد.
هاجر زمانی همسر آقای قربان‌پور، در مورد زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده اند، به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "به دستور دادستان، گارد ویژه به زندانیان حمله کردند و گروهی مقاومت کردند که زمان هواخوری ما است و باید در حیاط باشیم. شش نفر از این زندانیان با توهین به بند ۲۵۰ و سلول های انفرادی منتقل شدند که ۲۰ روز نیز باید در این شرایط باشند و ممنوع الملاقات هستند."
به گفته همسر آقای قربانپور، این زندانی جزو برگزار کنندگان مراسم سالگرد آقای صابر نبوده است و "تنها به دلیل اصرار بر استفاده از فرصت هواخوری به انفرادی برده شده است."
خانم زمانی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت همسرش گفت: "دیروز (شنبه ۲۷ خردادماه) شنیدم که این زندانیان در اعتصاب غذا هستند و ما نگران شرایط جسمی و روحیه آنها هستیم و می خواهیم هر چه سریع تر به این وضعیت رسیدگی شود."
همسر این زندانی سیاسی همچنین با اشاره به اینکه در اعتراض به وضعیت جسمی همسرش به مراجع قضایی مراجعه کرده است، گفت: "به دادستانی مراجعه کردیم. آنجا به ما گفتند که این تشخیص رئیس زندان است و ما هیچ کاری نمی توانیم بکنیم. این تنبیهی است برای زندانیان."
سایت کلمه پیشتر گزارش کرده بود که عصر روز دوشنبه ٢٢ خرداد، زندانیان بند ٣۵٠ که در حال برگزاری مراسم سالگرد هدی صابر بودند با هجوم گارد ویژه مواجه شدند.
این مراسم که از سوی زندانیانی که در اعتراض به کشته شدن همبند سابقشان روزه سیاسی گرفته بودند تدارک دیده شده بود در حین برگزاری با قطع برق توسط ماموران امنیتی ناتمام ماند و سپس بیش از ۵٠ نفر از مأموران گارد ویژه وارد بند شدند.
در جریان این حمله، بهمن احمدی امویی، سعید جلالی فر، فرشاد قربان پور، آرش سقر، سعید متین پور و جواد علیخانی به وسیله مأموران به سلول انفرادی منتقل شدند.
آقای امویی یک روز پس از انتقال به انفرادی در روز سه شنبه ۲۳ خردادماه به زندان رجایی شهر منتقل شده و بقیه زندانیان نیز از روز شنبه ۲۷ خردادماه دست به اعتصاب غذا زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر