۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

احمدی‌نژاد خاندان لاریجانی را متهم به فساد مالی کرد

امروز برخی از مقامات دولتی به برخی نمایندگان مجلس گفته اند، محمود احمدی نژاد قصد دارد با ارتقاء پست سعید مرتضوی، وی را به عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منصوب کند.
طبق قوانین جمهوری اسلامی، رییس جمهور میتواند تا سه ماه برای وزارتخانه‌های بی وزیر، بدون تأیید مجلس سرپرست تعیین کند.
همچنین سایت‌های خبری نزدیک به جریان اصولگرا درمورد سرنوشت وزیر کار برکنار شده نوشته اند، محمود احمدی نژاد در ادامه حملات خود به تصمیمات مجلس، قصد دارد وزیر استیضاح شده را به مقام معاون اول خود بگمارد.
 توکلی: اگر پسر آقای وزیر در کهریزک بود بازهم مرتضوی رییس تامین اجتماعی میشد؟
تمام ماجرا از امروز صبح و برگزاری استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی- وزیر کار، آغاز شد.
محمود احمدی نژاد، محمد رضا رحیمی- معاون اول رییس جمهور، لطف الله فروزنده- معاون پارلمان ریاست جمهوری، کامران دانشجو- وزیر علوم و تحقیقات، صادق خلیلیان- وزیر کشاورزی و محمد رضا میرتاج الدینی- معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی، در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
احمد توکلی- نماینده تهران، در موافقت با استیضاح وزیر کار گفت: شیخ الاسلامی می دانست که مرتضوی متهم چند پرونده مهم است که یکی از آنها پرونده جنایت کهریزک است که به واسطه آن از طرف رئیس دستگاه قضا عزل شد. اگر فرزند دانشجوی آقای وزیر هم یکی از قربانیان کهریزک بود، باز هم به همین نحو عمل می کرد؟ آقای وزیر اگر بخواهد زمینی بخرد یا حتی خودروی خود را عوض کند بیش از این تحقیق می کند، اینطور نیست؟
علی مطهری، دیگر نماینده موافق استیضاح نیز پشت تریبون مجلس گفت: «مسئله این است که یک قانون‌گریزی و بلکه قانون‌ستیزی بزرگ و حتی به سخره گرفتن قانون در طول چندین ماه رخ داده است. در اینجا مجلس چه باید بکند؟ آیا می‌تواند به بهانه تعامل یا پایان عمر دولت سکوت کند و از استیضاح صرف نظر کند؟ آن هم دولتی که در همین ماه‌های پایانی، ظرف مدت کوتاهی دو وزیر را عزل کرده است.»
وی همچنین ادامه داد: «جناب آقای سعید مرتضوی در تاریخ بیستم مرداد ٨٩ به دلیل داشتن پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی، با حکم دادگاه انتظامی قضات از قضاوت تعلیق شدند تا به اتهامات سنگین ایشان رسیدگی شود. پس از چندی وی از سوی وزیر کار بر خلاف نص قانون، از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره یک ماده ١٧ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی به مدیر عاملی صندوق تأمین اجتماعی منصوب شدند که طبعأ احتمال ایجاد مانع برای رسیدگی قضایی به اتهامات ایشان تقویت و نوعی دهن کجی به قوه قضائیه تداعی می شد. دیوان عدالت اداری این حکم را خلاف قانون دانست و ابطال کرد.»
در ادامه جلسه، وزیر کار سابق به دفاع از خود پرداخت و از دلایل عدم برکناری سعید مرتضوی از تأمین اجتماعی سخن گفت و در ادامه با بیان اینکه نگران از دست دادن صندلی خود نیستم، گفت: طی دو بار استعلام از بالاترین مقام مسئول اطلاعاتی کشور (مصلحی) وی مطرح کرد که پرونده را مطالعه کردیم، بین خود و خدا هیچ دلیلی مبنی بر رد صلاحیت ایشان نبود.
وی در واکنش به حملات نمایندگان به سعید مرتضوی نیز مدعی شد: «جلسه استیضاح امروز در واقع جلسه محاکمه غیابی فردی است که خود در جلسه حضور ندارد.»
از دیگر سو نماینده بویین زهرا که به عنون حامی وزیر کار و مخالف استیضاح پشت تریبون قرار گرفته بود گفت: «اگر استیضاح رأی بیاورد به معنی معطل کردن این وزارتخانه عریض و طویل است و اگر اتفاق نیفتد به این معنی است که ما وقت مجلس و دولت و سایرین را گرفته ایم.»
جانی عباس پور، همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع اتهامات مرتضوی گفت: «سعید مرتضوی را به خاطر قصه کهریزک متهم می دانیم؛ این در حالی است که باید بپرسیم قصه کهریزک مهم است یا داستان فتنه ٨٨ که عوامل آن اکنون آزاد در جامعه می گردند؟ باید قبول کنیم که کهریزک زاییده فتنه است و چرا ما اکنون قصه ناچیز کهریزک را مطرح می کنیم اما موضوع فتنه را رها کرده ایم.»
حسنیان- دیگر نماینده حامی سعید مرتضوی، نیز پس از حضور در تریبون مجلس با طرح این سؤال که مرتضوی کیست و چه گناهی را مرتکب شده است گفت: «او یکی از قضات انقلابی است و طی ٨ سال حاکمیت اصلاح طلبان، مردانه مقابل توطئه گران و روزنامه‌های زنجیره‌ای ایستاد و در فتنه ٨٨ نیز مقتدرانه بدون هیچ محافظه کاری در مقابل اخلال گران و اشرار ایستادگی کرد و درگیر شد، اما اینک باید چوب ایستادگی خود را بخورد همان‌گونه که سوریه باید تاوان حمایت از مقاومت را بدهد.»
اما زمانی اوضاع به اوج تنش رسید که محمود احمدی نژاد پشت تریبون مجلس رفت و بعد از دقایقی که به دفاع از عملکرد دولت و وزیر کار کابینه خود پرداخت، حملات تند خود را نسبت به علی لاریجانی- رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران، آغاز کرد.
 
علی لاریجانی: احمدی نژاد از صبح مرا تهدید میکند
وی در این زمینه با حمله به بخشنامه‌های علی لاریجانی در ابطال بخشنامه‌های رییس دولت که از سوی مجلس غیر قانونی تشخیص داده میشوند گفت : «ما به قانون اساسی سوگند خورده‌ایم. پس همه کسانی که گوش می‌دهند، بگویند از قانون چطور بیرون می‌آید که نه تنها رییس مجلس بر دولت حاکم شده، بلکه بر کل مجلس هم حاکم شده است و این غلط است و قانون اساسی ما این نیست.
وی اضافه کرد: «اگر بنا بود رییس مجلس بر دولت و بر مجلس حاکم شود، باید با رأی مستقیم انتخاب می‌شد و به جای رییس جمهور گذاشته می‌شد و می‌گفتند، مستقیم مردم رییس مجلس را انتخاب کنند نه اینکه رییس جمهور را انتخاب کنند.»
اما ادامه اظهارات محمود احمدی نژاد، تنش را در جلسه امروز مجلس به اوج رساند. وی در ادامه گفت: «من می‌خواستم نواری را بگذارم، شما ببینید. اما برخی دوستان از جمله آقای ابوترابی و دیگران آمدند؛ پس، گاهی می‌گویند بگو، بگو و وقتی می‌خواهیم بگوییم، می‌گویند نگو، نگو. بالاخره ما باید چه کار کنیم؟ لاریجانی در این لحظه گفت: اگر چیزی را لازم می‌دانید، بگویید تا چیزی نماند.
نواری از جلسه بین فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی دارم
در ادامه جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس خطاب به رییس دولت گفت: چیزی را که لازم می‌دانید بگویید و اگر نوار هم دارید، بگذارید؛ چون این مطلب را از صبح تا بحال دارید می‌گوید.
علی لاریجانی سپس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اجازه دهید مطالبشان را بگویند؛ حساس نشوید.
احمدی‌نژاد گفت: من فکر می‌کنم مسائلی در پشت صحنه می‌گذرد که نه نمایندگان و نه ما، از آن خبر نداریم و وقتی در میدان اداره کشور وارد می‌شوند عناوین دیگری پیدا می‌کند و به دعوای من و شما تبدیل می‌شود در حالی که ما با هم دعوا نداریم بلکه می‌خواهیم با هم کار کنیم.
به گزارش خبرگزاری ایران، نواری و فیلمی که از سوی محمود احمدی نژاد در مجلس پخش شده به شدت بی کیفیت بوده و صداها در آن قابل درک نبوده است. این امر با اعتراض نمایندگان مواجه میشود که محمود احمدی نژاد از روی دست‌نوشته‌ای بخش‌هایی از نوار مورد ادعای خود را رو خوانی میکند که محتوای آن، درخواست رشوه سنگین خانواده لاریجانی از سعید مرتضوی است.
در واقع محمود احمدی نژاد، طی سخنانی به جلسه فاضل لاریجانی- برادر رئیس مجلس، با مرتضوی- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اشاره و از مذاکره این دو نفر به نوعی به عنوان زد و بند یاد کرد.
در ادامه جلسه، رئیس مجلس شورای اسلامی که از اتهامات وارد شده از سوی احمدی نژاد به شدت ناراحت بود طی سخنانی خطاب به احمدی نژاد گفت: هر مشکلی است رسیدگی کنید؛ موضوع برادرم به من و استیضاح وزیر ربطی ندارد. من با وی هیچ ارتباطی ندارم و هیچ مسئولیتی هم از طرف من ندارد.
لاریجانی به موضوع دعوت مرتضوی از فاضل لاریجانی و فیلمبرداری این نشست اشاره کرد و ان را اقدامی مافیایی خواند.

وی خطاب به رئیس دولت تأکید کرد که مشکل کشور این نوع رفتارهاست و این کار اخلاقی نیست.
لاریجانی به اظهارات داود احمدی نژاد- برادر رئیس جمهور، درباره اطرافیان وی، جریان انحرافی، ارتباط با منافقان اشاره کرد و گفت: «من چند جلسه با برادر شما جلسه داشتم، آیا اگر فیلم می‌گرفتم برای شما خوب بود؟ برادر شما نظراتی دارد، اما این چه ربطی به شما دارد؟ اگر یکی از بستگان بنده اشکالی داشت مثل هرکس دیگر باید رسیدگی شود، پرونده درست کنید و رسیدگی کنید.»

نکته قابل توجه آنکه داوود احمدی نژاد، ساعاتی پس از پایان این جلسه در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی ایران گفته‌های علی لاریجانی را تأیید کرد.
بر اساس این گزارش پس از پایان سخنان لاریجانی، رئیس دولت جمهوری اسلامی خواستار دادن وقت برای بیان صحبت شد اما لاریجانی از دادن وقت خودداری کرد.
لاریجانی خطاب به احمدی نژاد گفت امیدوارم خداوند همه ما را هدایت کند؛ شما تهمت زدید جوابتان را هم دادیم؛ دیگر حق صحبت ندارید به سلامت. شئولات جمهوری اسلامی را در صحن علنی مجلس رعایت نکردید.

پس از این گفته رئیس مجلس، رئیس دولت و سایر اعضای هیأت دولت که در صحن مجلس حضور داشتند جلسه را ترک کردند.
پس از آن بود که علی لاریجانی به عدم تمکین دستورهای رهبر جمهوری اسلامی ایران توسط محمود احمدی نژاد اشاره کرد و نسبت به آن اعتراض کرد.
علی لاریجانی گفت: «امروز ساعت٧ صبح معاون احمدی نژاد زنگ زدند و گفتند که پیغام مهمی از سوی رئیس جمهور دارند. آقای فروزنده از طرف احمدی نژاد پیام آوردند که نواری از یکی از بستگان شما دارند و در صورت برگزاری استیضاح، آن را پخش خواهند کرد که به نفع کشور نیست. من را تهدید کردند.
توطئه ای در کار است. برادر من را صدا کردند و فیلم گرفتند. نفس این کار، مافیایی نیست؟ توطئه آمیز نیست؟ این اخلاق است؟ این کار در سطح رئیس جمهور است؟ رئیس قوه مقننه را تهدید می کنند؟.

آقای رئیس جمهور، آیا بهتر بود من هم مثل شما، جلسه با برادر شما داوود احمدی نژاد درباره ارتباط با منافقین، فساد مالی، و ارتباط با خارج از کشور را فیلمبرداری و ضبط می کردیم؟
با این همه مشکلی که اطرافیان شما دارند، ما می گوییم اگر یکی از اطرافیان ما مشکلی داشت رسیدگی شود اما شما مانع از رسیدگی به اطرافیان خود می شوید. مشکل ما این است که رئیس جمهور ما اولیات اخلاقیات را رعایت نمی کند. اگر یکی از اطرافیان من مشکلی دارد به من چه ارتباطی دارد؛ با جلسه استیضاح چه ارتباطی دارد؛ ما در مجلس از دیدارها ، فیلمی ضبط نمی کنیم. ضبط فیلم اقدام مافیایی است.»
فاضل لاریجانی، ساعاتی پیش در گفت و گو با خبرگزاری‌های مختلف اظهارات منتسب به وی در نوار مورد ادعای احمدی نژاد را تکذیب کرد.
لازم به ذکر است امروز از میان کل ٢٧٢ رأی، ١٩٢ نماینده در موافقت استیضاح، ٥٦ نماینده در مخالفت و ٢٤ نفر به عنوان ممتنع رأی دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر