۱۳۹۱ آبان ۱۵, دوشنبه

ملی - مذهبی: چهارزن درایران به احتمال قوی سنگسار شده‌اند

به گزارش سایت خبری ملی- مذهبی در روزهای اخیر اجساد چهار زن ایرانی که به گزارش این سایت به خاطر "اجرای حکم سنگسار" جان خود را ازدست بودند توسط مامورین حکومتی به سردخانه پزشکی قانونی تهران تحویل داده شده اند.
دراین گزارش که به نقل ازمنابع "موثق" ملی- مذهبی ها آمده نوشته
شده است: "علاوه بر آثارپرتاب سنگ، برسرو صورت این زنان، آثاری از شکنجه و ضربات شدید بر بدن آن ها پیش از سنگسار نیزقابل رویت است.
سایت ملی- مذهبی می نویسد: "طبق اطلاع مواد مندرج درپرونده آن ها جرم این چهارزن "روابط نامشروع" و مصرف مواد مخدربوده است".

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشردرایران درآخرین گزارش خود که هفته گذشته تسلیم کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل کرد، با اشاره به سنگسار در ایران می نویسد: "با اینکه تغیراتی نسبت به قانون سنگسار بوجود امده اما با توجه به امکان صدور فتوا، این حکم می تواند همچنان اعمال شود".
لازم به یاد آوری است که رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی سه هفته پیش (دهم اکتبر دوهزار و دوازده) گفته بود که اگربند مربوط به سنگسار در قانون مجازات اسلامی نیامده، دلیل برحذف آن نیست. قاضی حق دارد براساس فقه اسلامی حکم سنگسارصادرکند و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایلنا، الهیارملکشاهی تاکید کرده بود که " ینکه این بند درقانون جزا نیامده، به معنی حذف آن نیست. درقانون اساسی آمده، هرجائی که قانون ساکت است قضات می توانند به مبانی شرعی مسلم مراجعه کنند و سنگسار نیز ازجمله آن است".
وی گفت "ارائه قانون جدید به معنی آن نیست که دیگر مجازات رجم یا سنگسارنداریم".
ملکشاهی می افزاید: "درلایحه مجازات اسلامی نیزآمده هرجا که قانون ساکت است می توان به مبانی فقهی مراجعه کرد، بنا براین دراین مورد سکوت صورت نگرفته است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر