۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه

اجرای حکم شلاق ۱۳ زندانی سیاسی در شب‌های قدر

این ۱۳ زندانی سیاسی به نام‌های سیامک قادری، رحمان بوذری، ابراهیم بابایی زیدی، حسین زرینی، کوروش کوهکن، ناصر آذرنیا، هومان موسوی، مزدک علی نظری، علیرضا کیا، امیر لطیفی، اشکان الهیاری، رسول حردانی و کامران ایازی از روز شنبه و در شب‌های قدرِ ماه رمضان تاکنون، به نوبت مورد تعزیر و اجرای حکم شلاق قرار گرفته‌اند.
از میان این زندانیان سیامک قادری، رحمان بوذری و مزدک علی نظری روزنامه نگار هستند.
این ۱۳ تن اگرچه یک یا دو سال پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت شده‌اند؛ اما اتهام همگی آن‌ها همراهی و یا ارتباط با جنبش سبز عنوان شده است.
سایت خبری کلمه، در توضیح این خبر به تشدید برخورد با زندانیان و محکومان سیاسی با اجرای حکم شلاق اشاره کرده و از احضار گسترده محکومانی که مدت‌ها از صدور حکمشان گذشته خبر داده است.
در عین حال امروز خبرگزاری فارس به نقل از عباس جعفری دولت آبادی- دادستان تهران، اعلام کرد ۱۳۰ تن از محکومان جرائم امنیتی با حکم عفو رهبری به مناسبت عید فطر آزاد می‌شوند.

مسیح علی‌نژاد روزنامه نگاری که با خانوادۀ زندانیانی که حکم شلاق آن‌ها در شب‌های قدر اجرا شده به بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گفت:
متأسفانه خانواده‌های این زندانیان به امید اینکه شاید اجرای حکم شلاق نشانه‌ای از آزادی فرزندانشان باشد، در مقابل این احکام سکوت کرده‌اند.
این روزنامه نگار معتقد است، خبر مربوط به اجرای حکم شلاق ۱۳ زندانی سیاسی در جریان اخبار زلزلۀ آذربایجان شرقی مورد «کم مهری» رسانه‌ها قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر