۱۳۹۲ خرداد ۲۷, دوشنبه

پروند شکایت علی لاریجانی از احمدی نژاد گشوده شد؛ شش ماه دیگر باید به دادگاه برود

 دور روز پس از انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی حسن روحانی، دادگاه کیفری استان تهران دستور احضار محمود احمدی نژاد رییس جمهوری را که هنوز شش هفته به پایان دوران خدمت او باقی مانده صادر کرد. هنوز درباره ماهیت اتهام و نوع شکایت جزییاتی منتشر نشده ولی اعلام گردید که این حکم به دنبال شکایت علی لاریجانی رییس مجلس و همچنین شکایت مشابه رییس کمیسیون اصل 90 مجلس صادر گردیده است که موجب شگفتی بسیاری از محافل سیاسی در ایران شد. طبق قانون اساسی حکومت ایران، حتی رییس جمهوری را نیز با آگاهی پیشین به رییس مجلس – در صورت وقوع جرائم عادی – می توان مورد پیگرد قرار داد – و این بار اصل شکایت توسط  خود رییس مجلس مطرح شده است.

محمود احمدی نژاد چند ماه پیش در جلسه علنی مجلس و با پخش نواری، خانواده لاریجانی و به ویژه برادر او فاضل را به فساد مالی متهم ساخت که ممکن است این افترا دلیل ارائه شکایت نامه شده باشد. صدور دستور احضار احمدی نژاد در حالی صورت می گیرد که نه تنها اصل اتهام اعلام نگردیده بلکه در مورد میزان درستی آن نیز تحقیقاتی از جانب دادگاه انجام نشده است.
احمدی نژاد موظف است حدود شش ماه دیگر، یعنی چهار ماه و اندی پس از پایان دوران ریاست جمهوری در دادگاه حاضر شود و به اتهامات پاسخ گوید. گفتنی است که اخیراً احضاریه دیگر نیز خطاب به احمدی نژاد صادر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر