۱۳۹۱ آذر ۲۰, دوشنبه

مهدی خزعلی 'اعتصاب غذا کرد'

خانواده مهدی خزعلی، فعال سیاسی ایرانی که در بازداشت به سر می برد، از اعتصاب غذای او خبر داده‌اند.
محمدصالح خزعلی، فرزند مهدی خزعلی گفت که پدرش دیروز پس از چهل روز بازداشت، از زندان اوین با خانواده خود تماس داشته گفته است که از "امروز (شنبه) وارد اعتصاب غذای تر شده است."
فرزند این نویسنده و فعال سیاسی در گفت و گو با سایت کلمه اعلام کرد: "پدرم در تماس کوتاهی که داشتند بیشتر نگران خانواده بودند و اینکه الان در سلولی هستند که خودشان به مستراح از آن یاد کردند، به طول ۲ متر و عرض یک متر. و در وسط آن یک دستشویی فرنگی است و کف آن مرطوب است طوری که یک پتو اضافه تر زیر می اندازند تا کمتر خیس بودن زمین آزارشان دهد و بوی تعفن فاضلاب هم سلول را پر کرده است."
مهدی خزعلی که تاکنون شش بار بازداشت شده است، آخرین بار پس از چندین روز اعتصاب غذا با قرار کفالت آزاد شد.
نگرانی از وضعیت میرطاهر موسوی
سایت کلمه همچنین در گزارشی در مورد آخرین وضعیت میرطاهر موسوی، نماینده پیشین مجلس ایران نوشته است که این زندانی سیاسی "بیش از ۱۰۰ روز است که به رغم بیماری، در شرایط پر فشار و شکنجه در سلول انفرادی به سر می برد."
سایت کلمه ماه گذشته نیز به نقل از یکی از نزدیکان میرطاهر موسوی، نوشت: "در مواجهه کاملا اتفاقی که در روز شنبه ۲۹ مهر در راهرو دادسرا با او داشتیم، مشهود بود که کاهش وزن زیادی داشته و بسیار ناتوان و بیمار بودند و خودشان نیز وقتی از حالشان پرسیدیم، تنها جمله ای که گفتند این بود که حالم خیلی بد است و در هفته گذشته ۴ بار بیهوش شده و زیر سرم رفته ام."
مادر مجید توکلی: سه سال است پسرم را ندیده ام
مادر مجید توکلی، فعال دانشجویی که روز ۱۶ آذرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شد، گفته است که از آن زمان تا کنون "فرزندم را ندیده‌ام و از بهمن ۸۹ نیز تلفن‌هایش را قطع کرده‌اند و صدای پسرم را نشنیده‌ام."
مجید توکلی از فعالان دانشجویی در روز دانشجو و در مقابل دانشگاه پلی تکنیک بازداشت و در دادگاه به هشت سال و نیم زندان و محرومیت مادام العمر از تحصیل محکوم شد. این زندانی در حال حاضر محکومیتش را در زندان رجایی شهر می‌گذراند.
مادر این زندانی سیاسی که با سایت جرس مصاحبه کرده با اشاره به مسیر طولانی از شیراز، محل زندگی خانواده آقای توکلی تا زندان رجایی شهر کرج گفت: "پانزده و شانزده ساعت فاصله است و وضعیت جسمی من و پدرش طوری نیست که بتوانیم این مسافت را طی کنیم. من مریض هستم و پدر مجید هم دیسک کمر دارد. اگر بیمار نبودیم هر هفته این مسیر را برای دیدن روی مجید می رفتیم."
خانم توکلی همچنین گفته تا کنون بارها خواستار پیگیری وضعیت فرزندش شده و به دادستانی نامه نوشته و تماس گرفته است، اما جوابی دریافت نکرده است.
مادر مجید توکلی ادامه داد: "من خواسته زیادی ندارم، حالا که مرخصی نمی دهند و او را آزاد نمی کنند، حداقل بگذارند در روز و ساعت ملاقات یک تماس تلفنی با من بگیرد تا صدای او را بشنوم. بارها و بارها این را درخواست کردم اما جوابی نگرفتم."
او همچنین با اشاره به وعده مرخصی فرزندش گفت که در شهریورماه ۶۰ میلیون تومان وثیقه تهیه شد، اما بعد از مدتی مقامات با مرخصی آقای توکلی مخالفت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر