۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

دیدبان حقوق بشر خواستار آزادی کبودوند و امویی شد

سازمان دیدبان حقوق بشر از دولت ایران خواسته بلافاصله به بدرفتاری با دو روزنامه نگار شناخته شده ایران پایان بدهد و آنها را آزاد کند.
این سازمان فعال در حقوق بشر از مقامات ایران خواسته اجازه بدهد بهمن احمدی امویی و محمد صدیق کبودوند به امکانات درمانی دسترسی داشته باشند.

محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر بعد از یک سال بازداشت، در دادگاه انقلاب تهران به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره "سازمان حقوق بشر کردستان" و فعالیت در آن به ده سال و به جرم تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم شد و دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ده سال حبس آقای کبودوند را تایید کرد.
آقای کبودوند به ناراحتی حاد ریوی مبتلاست و در طول پنج سال گذشته، دو بار در زندان اوین دچار سکته شده است. پزشکان زندان گفته اند که درمان آقای کبودوند در زندان میسر نیست، اما مسئولان قضایی اجازه نمی دهند او در خارج زندان تحت درمان قرار بگیرد.
آقای کبودوند بعد از آنکه اجازه دیدار فرزند بیمارش را نیافت از ششم خرداد ماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

پریناز حسنی همسر آقای کبودوند به سازمان دیدبان حقوق بشر گفته ۵ روز پیش وقتی همسرش را ملاقات کرده متوجه کاهش شدید وزن و عفونت ریه او به دلیل اعتصاب غذا شده است.
بهمن احمدی امویی خبرنگار اقتصادی سه سال پیش بعد از نوشتن چند گزارش انتقادی از عملکرد اقتصادی دولت به ۵ سال زندان محکوم شد.
آقای امویی ابتدا در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی بود، اما پس از بروز درگیری در مراسم سالگرد هدی صابر در زندان اوین، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
زندان رجایی شهر به داشتن شرایطی دشوارتر به نسبت زندان اوین شهره است.
آقای امویی دو روز پیش بعد از ۲۰ روز انفرادی در زندان رجایی شهر کرج به بند عمومی منتقل شد.
یک منبع بدون نام در گفتگو با سازمان دیدبان حقوق بشر با ابراز نگرانی از وضعیت آقای امویی گفته مقامات زندان می خواهند همچنان این روزنامه نگار را در زندان رجایی شهر نگه دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر